Anak Eczema Kaki Kering Gatal Garu Berdarah

ANAK ECZEMA

ini bukan kaki Maryam. Gambar dari google je. Tapi Maryam pernah jadi macam ni dah lagi teruk

Mungkin sebab seluar LC kan tebal. Dia pulak sensitif pada suhu. Bila panas berpeluh, gatal, garu dan jadilah macam ni

Setiap hari garu, nanges gatal. Pernah sampai luka 😭😭

Apa Ainul buat adalah

1. Sapu herbal blend setiap masa. Bangun tidur mandi bersiap p sekolah sapu herbal blend. Balik sekolah pakai seluar pendek sapu herbal blend lagi. Petang sapu ,malam sapu. Kiranya tak bagi peluang ianya kering.sebab bila kering gatal.

2. Bagi makan Omega Guard. Omega kan antiradang, bantu lembapkan kulit

Sepertimana yang kita tau, pengidap ekzema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Kulit tak boleh kering, kerana ia akan menyebabkan rasa gatal dan pengidap akan mula menggaru. Omega Guard membantu masalah ekzema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan.

3. Jaga pemakanan dia.
Ainul memang tegas dengan dia. No jajan, air kotak, fast food. Yang ni kena tau apa yang dia sensitif pada makanan. Makanan yang tak elok mmg kurangkanlah walaupun dia tak alah kan. kami perasan dia tak boleh minum air kotak. So tu pantang besar untuk dia. Boleh minum tapi tak boleh selalu.

Alhamdulillah seminggu dua buat 3 ni konsistent dan disiplin. Dah takde masalah ni pada kaki dia. Dah bertahun ok.

Dia pun dah pandai. Asal tengok kulit dia kering dia sapu sendiri herbal blend 😁

Siapa ada anak kulit macam ni, cubalah 3 benda yang Ainul kongsikan ni. Dan kena sabar. Bukan hari ni sapu esok bangun pagi elok ok. Berapa lama bergantung la pada diri sendiri. Sebab tu jaga pemakanan supaya prosesnya lagi cepat

Jajan, fast food , nugget semua takde eczema pun cubalah kurangkan makan.tak elok pun untuk kesihatan kita dan anak anak

#eczema
#anakeczema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge