Psyllium Husk untuk mereka yang ingin Diet :)

Pernah dengar tak psyillium husk ni?? Psyllium Husk ni salah satu fiber seperti oat yang bantu bagi kenyang, kurangkan kadar kolestrol. Yang best pasal psyllium ni sebab structure nya yang halus. Tidak seperti oat kalau masuk dalam air akan jadi kembang. Bagi Ainul , psyllium ni lagi sedap dan senang nak telan.

Ini dia psyllium husk yang dimaksudkan. Ainul beli kat Farmasi Caring. Ada yang cakap kat Tesco pun ada tapi dah banyak kali cari tak jumpa. Mungkin Tesco Shah Alam je yang takda atau mungkin yang ada brand lain so tak perasan. Harga pun tak mahal. Dalam RM16 untuk 1 peket besar macam ni. 

Cara nak bancuh psyllium ni macammana??
Mudah sahaja.
Ambil 1-2 sudu psyllium husk dan masukkan ke dalam minuman kegemaran anda. Ainul bancuh ke dalam cinch shakes cafe latte & ESP. Serius sangat sedap( kena dgn tekak ainul la)
Shake ….Shake…. Siapppp

4 Replies to “Psyllium Husk untuk mereka yang ingin Diet :)”

  1. bg rasa ok je sbb serbuk dia halus sgt.so takde la rasa serdak kt tekak.jgn la bancuh pekat sgt.saya bancuh dgn esp + cinch sbb esp + cinch pun membantu utk kenyang dan diet 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge