Beza Air Soya dan Protein Soya

Korang minum air soya apa? saya minum air soya Shaklee

oittt !! air soya yang dekat kedai tu tak sama tau dengan ESP Shaklee. Air soya dengan protein soya adalah TIDAK SAMA.

ianya adalah dari sumber soya tapi protein soya ni adalah hasil dari proses pengekstrakan.

Air soya semua boleh buatkan. rebus,blend & tapis tapi nak dapatkan protein soya susah dan perlukan teknik, proses yang betul.

Kaedah yang paling kerap digunakan adalah pengekstrakan alkohol walaupun kaedah ini menyebabkan kebanyakan kehilangan isoflavon soya. Membasuh menggunakan alkohol akan memusnahkan kandungan isoflavones sehingga 88% tau.

Isoflavones ni penting untuk mengurangkan risiko kanser payudara, prostat, paru-paru dan usus. Isoflavones juga penting untuk seimbangkan hormon dan meningkatkan jisim tulang.

ini lah SPECIAL nya protein Shaklee dimana Shaklee dah lebih 50 tahun memisahkan soya dengan pengekstrakan air sejuk.

jadi kalau ingat dah minum soya beli kedai kedai kak kiah fikir fikirkan la. tengok label ye dik. sebab majoritinya soyanya sikit, gula je banyak.

kenapa ESP mahal dengan air kotak soya tu? ofcos la sebab hasilnya pun berbeza. jauh beza. proses nak hasilkan ESP tak sama langsung dengan air soya sebab ESP bukan air soya. ianya soy protein.

ok faham dulu beza air soya dengan protein soya. nanti kita terangkan kenapa esp shaklee dari soya mentah.kenapa tak masak? bahaya ooo soya yang dimasak…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge