Tips Ajar Anak Gosok Gigi , Berus Gigi, Ubat Gigi Bagus Untuk Kanak kanak

Siapa ada masalah nak suruh anak gosok gigi? Percayalah ini memang masalah ibu bapa sedunia tau. hehe. Masalah Ainul juga. Macam nak p berperang nak suruh anak gosok gigi . Sekarang ni dah makin rajin mereka gosok gigi. nak tahu tips nya?

Kesilapan Ainul dulu tak tegas dalam bab kesihatan gigi untuk Arreessa. baru ni 3 gigi depan dia patah. banyak gigi dia yang rosak.

Jadi macam macam cara Ainul buat untuk bantu dia rajin gosok gigi.

Kunci utama dalam memupuk anak anak suka gosok gigi adalah sejak mereka kecil.  Selepas lahir pun selepas menyusu kita kena cuci gusi mereka. Lagi lagi bila anak dah mula tumbuh gigi

Berus gigi paling Ainul suka kalau untuk bayi adalah berus gigi JORDAN . Bentuknya yang memudahkan bayi pegang dan warna corak menarik

tips anak gosok gigi

Bukan ada berus gigi untuk babyi sahaja, Jordon juga ada ubat gigi untuk 0 – 5tahun. paling penting ubat gigi Jordon ni SLS Free . SODIUM LAURYL SULFATE (SLS)  berfungsi untuk menghasilkan buih yang banyak.

Bahaya SLS ni adalah akan sebabkan ulser, jangkitan pada mulut. Banyak la keburukan SLS ni. walaupun ada sikit tetapi kesan nya tetap bahaya terutama pada kanak kanak

Ubat gigi Jordon ini ada 2 perisa Mild Grape dan mild strawberry kegemaran anak anak . dan yang pasti ianya HALAL.

 

 

Berus gigi Jordan ni ada berus gigi untuk bayi, kanak kanak ikut usia 0-2 tahun , 3-5 tahun, 6-9 tahun. Berus gigi pun kena ikut usia anak sebab pertumbuhan gigi mereka tak sama.

 

 

tips penjagaan gigi kanak kanak yang kita selalu lepas pandang adalah flos gigi. Ainul ingat flos untuk dewasa sahaja.

Jordan ada flos gigi kanak kanak yang berwarna warni. ada perisa buah buahan yang buat kanak kanak suka

 

 

Arreessa pun dah mula belajar flos gigi. Flos ni memang jarang kita buat sebab dari kecil selalu disuruh gosok gigi aje.

Berusu gigi kanak kanak ingat dari kecil sampai besar sikit standard je. Rupanya kena ikut umur juga. Perbezaan umur, pertumbuhan gigi juga berbeza. Jadi setiap berus ada ciri berbeza, bulu berus yang sesuai untuk setiap peringkat umur

Tips Ajar Anak Gosok Gigi , Berus Gigi, Ubat Gigi Bagus Untuk Kanak kanak tak lain adalah

  1. Berus gigi yang menarik dan betul
  2. ubat gigi berperisa tapi no SLS ye
  3. setiap hari kena ingatkan mereka untuk gosok gigi
  4. cerita akibat tak gosok gigi
  5. puji kalau mereka gosok gigi
  6. puji peluk cium kalau mereka pergi gosok gigi sendiri tanpa kita suruh

 

Yang masih mencari cari berus gigi apa, ubat gigi apa yang sesuai , Ainul sangat cadangkan korang dapatkan brand Jordan.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge