Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

Saya ingat akak sebaya saya dalam 20an

 

wahhh kembang kempis hidung akak dik bila dipuji sebegini hehhe . Ini antara perbualan saya dengan prosek saya semalam. kasi can la nak bangga riak diri. bukan selalu orang nak puji kan.  Yang pernah baca blog saya, memang akan tahu saya amalkan supplement Shaklee sejak 2011. dah masuk tahun ke 11 makan Shaklee.

di usia 20an saya akui saya pernah nampak tua, gemuk huhu. Bila tengok diri sendiri rasa nak nanges .. ” aku ke ni weiiii !!! ”

 

Tudung kuning ni masa saya umur 29tahun. anak baru sorang tau. comel sungguh. Gambar sebelah tu saya di usia 33-34tahun. anak 3 orang

 

saya dan suami yang sama sama comel. Makin bertambah anak, lemak pada badan juga bertambah. huhuhu

Alaaaa normal je la tu. yeke?

Tapi bila dah makin menghampiri 40tahun, pelbagai penyakit juga akan datang bersama menemani kita. Pada usia kami 35tahun ada kawan kami dah kena serang stroke. ada pendarahan otak walaupun tak serius tapi tetap menakutkan

dan kita wanita berisiko ada kanser payudara, kanser rahim dan lain lain lagi.

Paling biasa semua kena adalah darah tinggi, kolesterol tinggi

Jadi nak elak semua tu, kita kena ubah gaya hidup, pemakanan dan pastikan bmi normal

 

 

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

Bersyukur saya jumpa Shaklee , sebab saya banyak belajar pasal pemakanan yang baik, gaya hidup sihat. dan ianya mengubah saya dan keluarga 360. kalau dulu makan je apa sahaja. sekarang kami dah mengurangkan makan benda merapu, tak sihat. kalau dulu nescafe tarik teh tarik 2-3 kali sehari. sekarang sebulan 1-2 kali. kadang tak minum langsung sebulan tu, Dulu hantu 3 in 1 sekarang rasa 3 in 1 dah tak sedap

Kalau dulu rasa makan sayur cukup dah sebab saya suka makan sayur ulam. tapi kurangnya masih tak cukup. patut muka teruk, badan tak bertenaga kerap penat letih.

 

Bila kami decide nak ubah gaya hidup, pemakanan dan makan Supplement Shaklee dengan lebih baik maka hasilnya …

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

Suami saya Alhamdulillah kekal maintain sejak 2019 sampai sekarang. Dari orang bersaiz xxl kini saiz s . Dulu perut kedepan tak beranakl ranak tapi sekarang perut lagi kempis dari saya. Kalau suami korang jenis macam ni boleh bagi semangat kat dia . Suami saya boleh suami korang pun boleh

Beliau kini di tahun 2022 pada usia 38tahun tahun ni

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

dan saya ???

ye selepas saya kurus saya pregnant tapi takde rezeki saya keguguran. Boleh baca di entry lama ni. dan selepas keguguran tu entah la emosi tak stabil. berat saya naik tau huhuhuu hampir 10kg

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

saya paling hujung sebelah kiri tudung pink tu. bezakan. ye saya pernah kurus dan naik balik. Bila dah naik semua baju dah ketat apa nak buat? takkan pasrah je. Cari saya cepat cepat kembali jaga makan, makan supplement Shaklee untuk turunkan berat dan hasilnya

Saya di usia 38tahun tahun 2022

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

 

 

Umur dah dekat 40tahun Tapi Orang Ingat masih 20an

Alhamdulillah BMI normal, tekanan darah semua normal. Syukur Alhamdulillah dan cara saya kembali turunkan berat dengan makan nasi 2 kali. Best kan… Jadi kalau berminat nak folo cara saya makan nasi 2kali, amalkan supplement Shaklee boleh contact saya la ye.

Bila makin berusia kita nak tua yang sihat, tiada masalah kesihatan dan ceria. kalau asyik sakit siapa nak jaga anak anak kan.

 

Comments

  1. duniamasak says:

    stay safe and stay healthy ya kak 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge